Tüketici Hakem Heyeti Abonelik Sözleşmesi Dilekçe Örneği

Anasayfa | Makaleler
Tüketici Hakem Heyeti Abonelik Sözleşmesi Dilekçe Örneği

Tüketici Hakem Heyeti Abonelik Sözleşmesi Dilekçe Örneği

T.C.

AKDENİZ KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığına

 

 

ŞİKAYET EDEN: [Adınız Soyadınız]  ÖĞRENİMİ: [Mezuniyet Durumunuz, örn: Lisans Mezunu]

T.C KİMLİK NO: [T.C. Kimlik Numaranız, örn: 12345678910]

TEL NO: [Telefon Numaranız]

ADRES:

[Açık Adresiniz, Mahalle, Cadde/Sokak No, Daire No, İlçe, İl - örn: Yenişehir Mah. Aydınlık Cad. No:20 D:7, [İLÇENİZİN ADI], [İLİNİZİN ADI]]

[Açık Adresinizin Devamı (Gerekiyorsa)]

                              

KARŞI TARAF: [Şikayetçi Olduğunuz Firmanın Tam Ticari Unvanı, örn: Süper İletişim Hizmetleri A.Ş. / MegaNet İnternet Sağlayıcısı Ltd. Şti.]

ADRES: [Karşı Tarafın Bilinen Ticari Adresi veya Merkez Adresi, örn: Merkez Mah. Telekom Sok. No:5, Çankaya, Ankara] [Karşı Tarafın Adresinin Devamı (Gerekiyorsa)]

KONUSU: ABONELİK SÖZLEŞMESİ FESİH İŞLEMİNDE YAŞANAN MAĞDURİYET / HAKSIZ CAYMA BEDELİ TALEBİ HAKKINDA

AÇIKLAMALAR:

[KARŞI TARAF FİRMASININ ADI] ile [SÖZLEŞME İMZA TARİHİ, örn: 10.03.2024] tarihinde [SÖZLEŞME TÜRÜ, örn: İnternet / GSM / Dijital TV] Sözleşmesi imzalayarak [ABONELİK TÜRÜ, örn: İnternet / GSM / Dijital TV] abonesi oldum.

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un "Abonelik Sözleşmeleri" başlıklı 52. maddesinde (eski 4077 sayılı yasanın ilgili hükümlerine karşılık gelen madde) "Her türlü abonelik sözleşmelerine taraf olan tüketiciler, isteklerini satıcıya yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerine tek taraflı son verebilirler. Satıcı tüketicinin aboneliğe son verme isteğini, yazılı bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç yedi gün içinde yerine getirmekle yükümlüdür. Aboneliğin belirlenen süreler içinde sona erdirilmediği hallerde tüketici, fesih bildiriminin yapılmasından itibaren herhangi bir ücret ödemekle yükümlü değildir." hükmü bulunmaktadır.

Kanunun bu hükmü doğrultusunda, [ABONELİĞİ FESİH TALEBİNDE BULUNDUĞUNUZ TARİH, örn: 20.06.2025] tarihinde [NASIL BAŞVURDUĞUNUZU BELİRTİN, örn: yazılı olarak (iadeli taahhütlü posta ile) / firma bayisine şahsen / müşteri hizmetleri üzerinden kayıtlı arama ile] sağlayıcıya başvurdum. Ancak;

  • [SEÇENEK 1: Sonuç alamadıysanız] Aboneliğim [7 günlük süreye rağmen/belirlenen süre içinde] sonlandırılmamış, hizmetler kesilmemiştir.
  • [SEÇENEK 2: Cayma bedeli tahsil edildiyse] Sağlayıcı firma tarafımdan haksız ve kanuna aykırı olarak [TAHSİL EDİLEN CAYMA BEDELİ MİKTARI, örn: 350 TL] cayma bedeli tahsil etmiştir. Bu bedelin tarafıma iade edilmediği görülmüştür.

Bu durum, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un ilgili hükümlerine aykırıdır ve tarafımın mağduriyetine yol açmaktadır.

DELİLLER: Abonelik Sözleşmesi, Fesih Başvuru Belgesi/Posta Gönderi Belgesi, Ödeme Dekontları (varsa), banka/firma kayıtları, vb. diğer belgeler.

 

SONUÇ VE İSTEM:

Yukarıda açıklanan nedenlerle, [KARŞI TARAF FİRMASININ ADI] firması ile imzalamış olduğum [ABONELİK TÜRÜ] Abonelik sözleşmesinin;

  • [SEÇENEK 1: Aboneliğin sonlandırılması ve haksız ücret ödememeyi istiyorsanız] Cayma Bedeli alınmaksızın sonlandırılmasına, fesih bildirim tarihimden itibaren tarafıma herhangi bir ücret yansıtılmamasına,
  • [SEÇENEK 2: Tahsil edilen cayma bedelinin iadesini istiyorsanız] Haksız yere tahsil edilen [TAHSİL EDİLEN CAYMA BEDELİ MİKTARI, örn: 350 TL] Tutarındaki cayma bedelinin tarafıma iadesine,

karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.

                                                                                                                     

[GÜNCEL TARİH: 05 / 07 / 2025]

[Adınız Soyadınız] (İmza)

0 Yorum

Yorum Bırak

Abone Ol!

Bizden haberdar olmak için bültenimize abone olun.

© 2025 Av. Sinan Akalın Tüm Hakları Saklıdır.
AYZ Bilgisayar ve Yazılım tarafından geliştirilmiştir.