Tüketici Hakem Heyeti Dilekçe Örneği

Anasayfa | Makaleler
Tüketici Hakem Heyeti Dilekçe Örneği

Tüketici Hakem Heyeti Dilekçe Örneği

T.C.

AKDENİZ KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığına

 

 

ŞİKAYET   EDEN: [Adınız Soyadınız] 

ÖĞRENİMİ: [Mezuniyet Durumunuz, örn: Lise Mezunu / Üniversite Mezunu]

T.C KİMLİK NO: [T.C. Kimlik Numaranız] TEL NO : [Telefon Numaranız]

ADRES:

[Açık Adresiniz, Mahalle, Cadde/Sokak No, Daire No, İlçe, İl - örn: Güvenç Mah. Çiçek Sok. No:15 D:3, Akdeniz, Mersin]

 

KARŞI TARAF: [Şikayetçi Olduğunuz Firmanın/Satıcının Tam Ticari Unvanı, örn: ABC Elektronik Tic. A.Ş. / XYZ Gıda San. ve Tic. Ltd. Şti.]

ADRES: [Karşı Tarafın Bilinen Ticari Adresi veya Merkez Adresi, örn: Cumhuriyet Cad. No:20, Yenişehir, Mersin]       

KONUSU: [Şikayetinizin Kısa ve Özeti, örn: Ayıplı Mal Teslimi ve Değişim Talebi / Haksız Kredi Kartı Aidatı İadesi Talebi / İptal Edilen Abonelik Bedelinin İadesi]

AÇIKLAMALAR:

[Bu kısım, şikayetinizin detaylarını ve kronolojisini anlattığınız bölümdür. Maddeler halinde veya paragraf şeklinde, olayı anlaşılır bir dille açıklayın. Örnek olarak aşağıdaki bilgileri ekleyebilirsiniz:]

  1. Satın Alma/Hizmet Alma Tarihi ve Şekli: "[Tarihinde], [Firma Adı]'ndan [Ürün/Hizmet Adı]'nı satın aldım/hizmeti aldım. (Örn: 15.06.2025 tarihinde "ABC Elektronik" mağazasından bir adet "XYZ" marka cep telefonu satın aldım.)"
  2. Sorunun Niteliği: "[Üründe/Hizmette] yaşadığım sorun şudur: (Örn: Cihazı satın aldıktan 3 gün sonra şarj tutmama problemi başladı.)" veya "Hesabımdan haksız yere [Tutar] TL [İşlem Adı] kesintisi yapılmıştır. (Örn: Bankam tarafından 01.07.2025 tarihinde kredi kartıma 250 TL yıllık kart aidatı yansıtılmıştır.)"
  3. Sorunu Gidermek İçin Yaptığınız Girişimler: "[Firma/Banka] ile [Tarihinde] iletişime geçtim/şubelerine başvurdum. Sorunu [nasıl gidermeye çalıştığınızı belirtin, örn: garanti kapsamında tamir talebinde bulundum / kesintinin iadesini talep ettim]."
  4. Karşı Tarafın Yanıtı ve Reddetme Gerekçesi (Varsa): "[Firma/Banka] talebimi [Nasıl Reddedildiği, örn: "tamir süresinin uzun olacağını belirterek" / "kart aidatının sözleşmede yer aldığını belirterek"] reddetmiştir. (Varsa red belgesinin tarihini ve numarasını belirtin.)"
  5. Şikayetinizin Yasal Dayanağı: "6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un ilgili maddeleri gereğince, [Ürün/Hizmetin] ayıplı olması/haksız kesinti yapılması/sözleşme şartlarına uyulmaması nedeniyle mağdur oldum."

 

SONUÇ VE İSTEM:

[Bu kısım, Tüketici Hakem Heyeti'nden tam olarak ne talep ettiğinizi belirttiğiniz bölümdür. Talebinizi net ve ölçülebilir bir şekilde ifade edin. Örnekler:]

Yukarıda arz ve izah ettiğim nedenlerle;

  • "[Ürün Adı]'nın [Değişimi / Ayıpsız Misliyle Değişimi / Bedelinin Tarafıma İadesi] için,"
  • "Haksız yere kesilen [Tutar] TL'lik [Kesinti Adı]'nın tarafıma iadesi için,"
  • "Abonelik fesih bedeli olarak talep edilen [Tutar] TL'nin iptal edilerek tarafıma yansıtılmaması için,"

Karşı taraf [Karşı Tarafın Adı/Unvanı] hakkında gerekli incelemenin yapılarak, mağduriyetimin giderilmesi ve haklı talebimin kabulü yönünde karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.

 

 

 

                                                                                                            ….. /…. /……

                                                                             Adı Soyadı ve İmza

0 Yorum

Yorum Bırak

Abone Ol!

Bizden haberdar olmak için bültenimize abone olun.

© 2025 Av. Sinan Akalın Tüm Hakları Saklıdır.
AYZ Bilgisayar ve Yazılım tarafından geliştirilmiştir.